Ваведење Пресвете Богородице

Ваведење Пресвете Богородице
b_800_600_0_00___images_Vavedenje.jpgКада се Пресветој Дјеви Марији навршише три године од рођења, доведоше је родитељи њени свети, Јоаким и Ана, из Назарета у Јерусалим, да је предаду Богу на службу према ранијем обећању своме. Три дана пута има од Назарета до Јерусалима; но идући на богоугодно дело тај пут не беше им тежак. Сабраше се и многи сродници Јоакимови и Анини, да узму учешћа у овој светковини, у којој узимаху учешћа невидљиво и ангели Божји. Напред иђаху девице са запаљеним свећама у рукама, па онда Пресвета Дева, вођена с једне стране оцем својим а с друге мајком. Беше Дјева украшена царским благолепним одећама и украсима, како и приличи кћери царевој, невести Божјој. За њима последоваше множина сродника и пријатеља, сви са запаљеним свећама. Пред храмом беше 15 степеника. Родитељи дигоше Дјеву на први степеник, а она онда сама брзо узиђе до врха, где је срете првосвештеник Захарија, отац светог Јована Претече, и узевши је за руку уведе је не само у храм него у Святая Святыхъ у Светињу над Светињама, у коју нико никада не улажаше осим архијереја, и то једанпут годишње. Свети Теофилакт Охридски вели, да је Захарија ван себе био и Богом обузет" када је Дјеву уводио у најсветије место храма, иза друге завесе, иначе се не би могао овај поступак његов објаснити. Тада родитељи принесоше жртву Богу, према закону, примише благослов од свештеника, и вратише се дома, а Пресвета Дјева оста при храму. И пребиваше она при храму пуних 9 година. Док јој беху родитељи живи посећиваху је често, а нарочито блажена Ана. Када пак родитељи њени беху Богом одазвани из овога света, Пресвета Дјева оста као сироче, и не жељаше никако до смрти удаљавати се из храма нити ступати у брак. Како то беше противно и закону и обичају у Израиљу, то она по навршетку 12 година би дата светом Јосифу, сроднику своме у Назарет, да под видом обручнице живи у девствености, те тако и да своју жељу испуни и привидно закон задовољи. Јер у то време не знаде се у Израиљу за девојке завештане на девство до краја живота. Пресвета Дјева Марија беше прва таква доживотно завештана девојка, и њој после следоваху у цркви Хрисотвој хиљаде и хиљаде девственица и девственика.| 
ДJЕВА – ЦАРИЦА АНЂЕЛА И ЉУДИ
 
Велики празник слави данас сав православни хришћански свет. Благоволењем преблагог Бога на данашњи дан отпочело је искупљење целог човечанског рода. Данас је у храм божији доведена Дјева Марија и тиме је предназначен и скори долазак Спаситеља света, па зато нека се радује данас небо и земља, јер ево је Господ помиловао народ свој. Царица анђела и људи, госпођа света, слава мученика и Апостола, данас је уведена у свјатаја свјатих и посвећена Богу на службу. 
Чудесно је зачеће Дјеве Марије, свето је њено рођење но од свега је чудеснији и несравњено светији, њен спасоносни улазак у свјатаја свјатих јерусалимског храма. Трогодишња Дјева као чисти брилијант, добровољно се приноси Богу, који ју је позвао још пре створења света и ово је највећа жртва која је дотле принесена Богу. Соломонов храм, у коме је пречиста Дјева посвећена Богу био је најдивнији храм у свету, но шта је његова красота и величина, шта његово богатство и велељепије према слави и достојанству Дјеве Марије, која се удостојила да буде храм Спаситеља света, Сина Божијег, оваплоћеног Бога?
У храму Соломоновом било је девет ствари, које су биле најсветије. Прво је био седмокраки свећњак са 7 осветљења; друго трапеза освећених хлебова; треће златно кадилиште, са кога се тамјан палио; четврто златни суд, у коме је била мана; пето две таблице, које је Мојсеј добио на брду синајском и на којима су биле десет заповести; шесто жезал Аронов који је чудесно процветао; седмо кивот у коме су биле таблице; осмо Херувими који су осветља вали место где су се приносиле жртве умилостивљења и девето најсветији део храма, који се звао светиња над светињама . Сви ови предмети, били су праслика Богомајке, јер онај је седмокраки свећњак седам дарова Светога Духа, са којима је од ране младости светлила. Она је животодавна трпеза, хлеб живота. Она је златно кадилиште, које је хранило у себи огањ божанства. Она је златни суд од мане, у којој је била небеска мана - Христос Спаситељ. Она је таблица закона, која је носила оваплоћени закон, Слово Божије. Она је чудесно процветани жезал који је цветао цветом бесмртности. Она је кивот, који је Богомајка, тј. светиња над светињом, у којој је обитивао Господ сваке светиње!
Према томе, Дјева Марија јесте одушевљени и живи храм живога Бога. Као дете од три године она је имала толике светлости, да је већ била достојна да уђе у светињу над светињама, у коју је само Архијереј улазио и то једанпут у години! У тим малим годинама она је својом светлошћу надвисила све праведнике и пророке, па је у потоњим годинама надвисила не само и све Апостоле и мученике, него и Херувиме и Серафиме, па с тога јој црква и пева.
Кад је Пресвета Богомајка у својој трећој години удостојила се да уђе у светињу над светињама храма Јерусалимског, сад је заиста у светињи над светињом самога раја тј. на престолу божанске славе, што је и пророк предвидео.
Богомајка је дакле била пуна благодати на земљи па је пуна славе и на небу!
Нека је слава и хвала Богомајци, која је данас као живи и одушевљени храм Божији ушла у цркву Господњу у великом спроводу невиних девојчица, које су носиле упаљене свеће и певале побожне песме. Са топлим срцима браћо а одушевљени побожношћу славимо и ми преславно ваведење у храм пресвете Богомајке. Амин.
Архимандрит Фирмилијан , 
ТУМАЧЕЊЕ ЈЕВАНЂЕЉА-СА БЕСЕДА
 
 

Инструкције плаћање РУБ  
Инструкције плаћање ЕУР
Инструкције плаћање УСД
Инструкције плаћање ЦХФ

Број телефона је промењен и садa је: 035 8540 363  

Могуће је дати прилог и преко PayPal:

Прилог - Ко даје, Богу даје, а Бог му стоструко у добру враћа
Порука(опционо)

 

baner_eparhija_krusevacka(1).jpg

Наш нови ЦД

Православно хришћанство..com. Каталог православних ресурса на интернету

SPCLink.png