Недеља 28. по Духовима

Недеља 28. по Духовима

ПРИЧА О ВЕЛИКОЈ ВЕЧЕРИ

            "(А Он му) рече: * Неки човек зготови велику вечеру, и позва многе; И у време вечере, посла слугу свога да каже званима: "Дођите, јер је већ све готово."            И почеше се сви редом изговарати. Први му рече: "Купих њиву, и морам изаћи да је видим; молим те изговори ме." И други рече: "Купих пет јармова волова, и идем да их огледам; молим те, изговори ме." И трећи рече: "Ожених се, и зато не могу доћи. "И дошавши слуга тај, јави ово господару своме. Тада се разгневи домаћин и рече слуги своме: "Изађи брзо на тргове и улице градске, и доведи амо сиромахе и богаље и хроме и слепе. И рече слуга: "Господару, учињено је како си заповедио, и још има места." И рече господар слуги: "Изађи на путеве и међу ограде, и приволи их да уђу да ми се напуни дом. Јер вам кажем да ниједан од оних званих људи неће окусити моје вечере. Јер је много званих, али је мало изабраних." (Лк.14,16-24).

Рече Господ ову причу: један човек зготови велику вечеру и позва многе. Човек је: Бог отац а велика вечера јесте неописана наслада царства божијег које се добија обилатом благодаћу која је довољна за спасење целога света као што се и у Откровењу каже: ко је жедан нека дође, и ко хоће нека узме воду живота за бадава.

И кад би време вечери посла слугу свога да каже званима хајдете, јер је већ све готово. Под именом слуге овде Спаситељ разуме себе, јер је он узео вид слуге кад је дошао на земљу у виду човека; но разуме се још не само Јован Крститељ који је сведочио о Христу већ како Апостоли тако и сви црквени проповедници који верне својом науком позивају у царство Божије на велику вечеру.

И почеше се изговарати сви редом. Јудеји нису слушали пророке, одбацивали су и Јованово крштење, па и Исуса Христа нису примили. И истина, да се у овој причи представљају 3 узрока, али је свуда дух један и исти па зато су се и одрицали сви.

Први му рече: купих њиву и ваља ми ићи да је видим; молим те изговори ме. И други рече: купих пет јармова волова и идем да их огледам; молим те изговори ме. И трећи рече: ожених се и зато не могу доћи. И дошавши слуга тај каза све господару своме.
Ови разни изговори представљају разне страсти, због којих се човек лишава царства божијег. Неки под њивом разуму тежњу за тековином; а од пет Јармова волова светске сујете, а под речи ожених се задовољавање страсти.

Тада се расрди домаћин и рече слузи своме: иди брзо на раскршћа и улице градске и доведи амо сиромахе, и богаљасте и слепе. Ови што се одрекоше вечере били су: архијереји, књижевници, фарисеји, правци народњи и уопште сви, који не примају јеванђељски позив, па зато и изазивају против себе гњев божији, но зато место архијереја и фарисеја и место првака у опште беху позвани сиромашни и бедни, слепи и хроми, који иако су прости али су ипак више веровали науци Спаситељевој. Но осим тога на место избраног народа дођоше у царство благодати незнабошци и идолопоклоници.

И рече слуга: Господару, учинио сам како си заповедио и још места има. И рече Господ слузи; изиђи на путове и међу ограде, те натерај да дођу да ми се напуни кућа.
Човекољубиви Бог овде непосредно помиње идолопоклонике и незнабошце. Путеви су овде разна места где идолопоклонички и незнабошки народи живе а називају се путевима зато, што нису били ограђени законом и надзиравањем божијим као Јудеји а такође и оградом као ограђени трњем греха. Реч натерај не показује насиље јер Бог никога не нагони на спасење, већ изражава постојану и тврду вољу да међу идолопоклоницима и незнабошцима треба са особитим стрпљењем проповедати слово божије, јер Господ из неограничене благости хоће да сви уђу у царство небеско.

Јер вам кажем, да ни један од оних званих људи неће окусити моје вечере. Јер много је званих али је мало изабраних Ни један тј. од оних, који су презрели позив на вечеру тј. проповед јеванђелску, па зато и каже да ће се Јеванђеље многима проповедати али да се неће сви спасти.

Св.Теофилакт Охридски

 

Свети Теофан Затворник, «Мисли за сваки дан у години»

Много је званих, али је мало изабраних(Лк.12,24). Звани су сви Хришћани, а изабрани су они који верују и живе хришћански. У прво време Хришћанства ка вери је призивала проповед. Ми смо, међутим, призвани самим рођењем од Хришћана и васпитањем међу њима. И слава Богу! Половину пута, тј. ступање у Хришћанство и укорењење његових начела у срцу од самога детињства, ми прелазимо без труда. Рекло би се да ће утолико бити јача вера и исправнији живот за све будуће време. Тако је и било. Међутим, од пре неког времена почело је код нас да бива друкчије. У школско васпитање су уведена нехришћанска начела која кваре омладину; у друштво су ушли нехришћански обичаји који омладину развраћују по њеном изласку из школе. И није онда чудно што се, по речи Божијој, ионако мали број изабраних, у наше време показује још мањим. Јер, већ је и дух времена противхришћански! А шта ће бити даље? Ако се код нас не измени начин васпитања и ако се не измене обичаји у друштву, све више и више ће слабити истинско Хришћанство, и најзад ће сасвим нестати. Остаће само име хришћанско, а духа хришћанског неће бити. Све ће испунити световни дух. Шта да се ради? Треба се молити ... 


Инструкције плаћање РУБ  

Инструкције плаћање ЕУР
Инструкције плаћање УСД
Инструкције плаћање ЦХФ

Број телефона је промењен и садa је: 035 8540 363  

Могуће је дати прилог и преко PayPal:

Прилог - Ко даје, Богу даје, а Бог му стоструко у добру враћа
Порука(опционо)

 

baner_eparhija_krusevacka(1).jpg

Наш нови ЦД

Православно хришћанство..com. Каталог православних ресурса на интернету

SPCLink.png